♥ pisang emas di bawa belayar,masak sebijik di atas peti, terima kasih kunjungi blog saya, harap enjoy anda di sini ♥ This is my official blog. truely from my deep heart .huhu , btw, jgn lupa utk FOLLOW beL0g sy ok ^^, u follow me, i'll follow u back ! _ SAYANG korunk !♥ -->

GEWE-gewe :D

kahwin KAHWIN kahwin

 
...
hehe..hye semua..sehat tak??lama dh xberblog..
see..last entry I wrote bout Wedding Day..and today I want to talk about marriage a.k.a KAHWIN..haha..
semua org dh tahu kahwin tu ape kan?kan?kan?
aku asyik cite sal kahwin ni bkn sbb aku dh nk kawen.. ( keinginan tu ada lah,sape yg xnk kahwin kan?) haha 

tp sekarang bkn perkara luar biasa dh kalau anak2 muda sekarang ramai yg kahwin awal. Aku ade gak terdengar---> "Kahwin Muda or kahwin awal, anak2 kelak akan jadi bijak pandai" 

WaAllahhualam~~

Meh aku nk bagi sedikit tips ney..
kalau sape2 yg nk kahwin awal tuh..
 
♥ ♥ ♥ JAWAPAN KEPADA BAKAL MENTUA,BILA DITANYA MENGAPA NAK BERKAHWIN DENGAN ANAK SAYA? ♥ ♥ ♥
1. Berkahwin syariat Allah, bila pemuda kahwin awal, syaitan menangis sbb tak dapatkn rosakkan agama org muslim dan kerana sentiasa berada dalam rahmat ALLAH.

2. Nak cegah maksiat sebab kahwin boleh elakkan zina dan Allah bg pahala, zina dosa besar.

3. Nak ikut sunnah nabi, kahwin,bagi lengkapkan sbhgian dari iman.

4. Nak melahir dan membentuk khalifah Allah (anak-anak soleh) yang mampu menegakkan Agama Allah dan mendoakan kami bila kami mati kelak,InsyaAllah.

5. dapat beribadat dengan pahala yang berlipat kali berganda bila sudah punya isteri yg sah,sedangkan memandangnya sahaja sudah perolehi pahala

6. Berasa tanggungjawab sebagai suami dan menjadi seorang ketua keluarga yg berfikir lebih matang serta bijaksana bagaimana nak mendidik keluarga

7. Nak ambil amanah ibu dan ayahnya dan jaganya serta didiknya dengan kehidupan agama, YANG TERAKHIR:

8. saya sayang dan cintakan anak pakcik 
 
 
---> haaa..apa lagi..boleh dah tuh guna ayat2 ni..InsyaAllah bakal bapak n mak mertua restui..haha XD
 
haa..lupa lak..aku ade tertarik dgn entry  SINI 
 
 
ok lah..tadaaa ~ :-)

No comments: