♥ pisang emas di bawa belayar,masak sebijik di atas peti, terima kasih kunjungi blog saya, harap enjoy anda di sini ♥ This is my official blog. truely from my deep heart .huhu , btw, jgn lupa utk FOLLOW beL0g sy ok ^^, u follow me, i'll follow u back ! _ SAYANG korunk !♥ -->

GEWE-gewe :D

K.A.W.A.N

,
 KAWAN
SAHABAT
TEMAN
FRIENDS
BESTIES
BESTFRIEND
PARTNER
COUPLE
there's a different meaning right??
yaa..everyone has it right? me also..
but...not all friends can be our listener, our inspiration, our spirit, our spending time and whatever lah.
friends can describe into two..they are a GOOD friends and a BAD friends. 
a BAD friends is such " it is better to have an ENEMY who honestly say they hate you than to have a friend who's putting you down SECRETLY" a.k.a "kawan makan kawan"..have you hear it before? it's a common word in a friendship. Bagi aku, aku syg semua kwn aku..tak kira lelaki atau perempuan. janji dia xbuat hal dlm persahabatan. tapi xde org boleh lari dari kesilapan , right? yee..dlm berkawan, kita kne saling menegur jika ade kesilapan antara satu sama lain. tapi don't be too harsh, nak menegur kena berhikmah, baru dapat melembutkan hati yang ditegur. aku mengaku aku pom pernah buat hati kawan aku terguris. yaa..memang salah aku. aku mengaku. maaf kan aku. kemon laa.. kita dh kwn hmpir 5 tahun. tp di sebabkan kita terpisah dek kerana pelajaran , mungkin sbb itu kita kini dh xserasi..dh xsatu kepala, dan aku pom dh rasa kekok dgn kau. tp aku syg kan kau lah kwn ! tapi, aku mula rasa yg kau makin lama makin nk jauhkan diri dari aku, mungkin itu sbb kita masing2 dh ade BFF yg baru. tp bg aku, itu tidak menghalang kita utk terus berkawan kan? aku nk mintak maaf sekali lagi atas segala salah silap aku dgn kau selama kita berkawan. maaf sbb xdpt jd kwn kau yg seorg PENYIMPAN RAHSIA ! yee..kau pernah mention yg hnye org itu shaje BFF kau yg pndai simpan rhsia..aku tahu wktu itu kau marah aku (dan mungkin smpai sekarang kau marah aku) . ok. aku xkesah sbb ok laa..itu slh aku. aku dh masak dgn perangai kau, kau mmg seorg yg keras kepala cket..dan bila kau mrh, mmg kau btol2 mrh..aku kenal. itu lah KAU yg sbnr. tp kwn, aku nk nasihat jgk la, kita ni jgn nk mainkan sgt perasaan lelaki . jgn lah bila org tu mula nk syg kau, kau plak mula bosan n terus buang dia. kita ni Jangan hanya inginkan lelaki yang baik selagi kita tidak menjadi baik, tetapi jadilah wanita yang baik sehingga kita diinginkan oleh lelaki yang baik. maafkan aku kerana tegur pasal hal ini. aku xkata kau playgirl. tp aku ade dgr cte pasal kau. mse aku kt mrsm dlu, rmai kwn aku tahu yg kau BFF aku..kau twin aku sbb aku tampal gmbar kita kt locker aku. then, ble masuk mtrik, rmai bdk2 mrsm aku satu mtrik dgn kau. so, dorang tnye aku, itukah BFF kau Anem? ble dorg cte pasal kau, aku hnye diam n ckp kau tidak mcm tu. kau bkn jenis mcm tu. tp aku tahu, kau xslh. biase la tu kita remaja. remaja hidup kene enjoy sblm berumah tangga..tp tmpt org,kte kne jge adab dan tingkah laku jela.
maafkan aku sekali lagi kwn sbb pernah sakitkan hati kau. kini aku sedar bila terbaca ayat ini -->
Bergaduh la hebat mana pun, if betul kita ikhlas nak berkawan Lillahita'ala, kita pasti akan berdamai semula n grateful for that friendship.
ok lah kawan2 ku semua. maafkan aku atas salah silap yg pernah aku buat secara xsengaja atau sengaja. SETIAP MANUSIA XPERNAH LARI DARI KESILAPAN :)

 'Being born as a Muslim does not make you a better person. It's not how you start the race, but it's how you end it' [ImamSirajWahaj]

In the end,you will see who is FAKE and who is the REAL one that stay beside you no matter what happens.

dear friends , Dont Judge me by my past. im not in da past anymore. accept me for who i am becoz this is me TODAY :)

No comments: