♥ pisang emas di bawa belayar,masak sebijik di atas peti, terima kasih kunjungi blog saya, harap enjoy anda di sini ♥ This is my official blog. truely from my deep heart .huhu , btw, jgn lupa utk FOLLOW beL0g sy ok ^^, u follow me, i'll follow u back ! _ SAYANG korunk !♥ -->

GEWE-gewe :D

oh ! yayasan bank rakyat? ?


 betol ke ney? aku rasa aku apply xhabis ari tuh. nape dpt twrn utk amek kuiz ney? first tu agk terkjut gak la..btw, syukur la cz dpt twrn utk jwb kuiz ney. org kata rezeki d tgn tuhan.

Assalamualaikum & Salam Sejahtera CIK SHY SHY CAT BT *****
    1.Seramai lebih 7,819 orang calon telah memohon biasiswa dan pinjaman Yayasan Bank Rakyat.
    2.Peringkat pertama proses penyenaraian pendek adalah menghadapi ujian melalui internet.
    3.Setiap bakal calon penerima biasiswa dan pinjaman perlu menjawab soalan - soalan ujian seperti berikut :
      Bahagian A: Soalan berkaitan Bank Rakyat dan Yayasan Bank Rakyat
      Bahagian B: Bahasa Inggeris
      Bahagian C: Matematik
      Bahagian D: Pengetahuan Am
      Bahagian E: Soalan Kreatif
    4.Semua calon dinasihatkan membaca maklumat dengan membuka web-site Bank Rakyat dan Yayasan Bank Rakyat sebelum menjawab soalan - soalan yang dikemukakan.
    5.Bakal calon juga dinasihatkan mengulangkaji soalan-soalan Peperiksaan PMR dan SPM bagi menjawab ujian Bahasa Inggeris dan Matematik
    6.Soalan Pengetahuan Am menjurus kepada subjek sejarah negara, sejarah dunia, isu-isu semasa dan sebagainya
    7.Info pengguna anda adalah seperti berikut:
      ID Pengguna : 9203****
      Katalaluan : ******
      Email : *******@yahoo.com
      Akses ke laman ujian : Sila klik di sini!
    8.Anda dibenarkan menduduki ujian ini bermula 17 Oktober 2011 sehingga / sebelum jam 11.59 tengah malam, 30 Oktober 2011. Anda perlu menjawab hanya 51 soalan di Bahagian Pertama dan 20 soalan di Bahagian Kedua meliputi semua topik yang dinyatakan di atas. Tempoh masa yang dibenarkan hanya 30 minit untuk Bahagian Pertama dan 2 minit di Bahagian Kedua.
    9.Pemohon boleh memilih untuk menduduki ujian saringan ini di pejabat Yayasan beralamat seperti mana di bawah dan YBR tidak akan menanggung sebarang perbelanjaan bagi menduduki kuiz ini:
    YAYASAN BANK RAKYAT TINGKAT 14, BANGUNAN PERKIM NO. 150 JALAN IPOH KUALA LUMPUR MASA: 8.00 PAGI – 4.00 PETANG HARI : ISNIN HINGGA JUMAAT (HARI BEKERJA SAHAJA) ATAU
    10. Bagi yang memilih untuk tidak menduduki ujian ini di pejabat YBR anda digalakkan menggunakan TM Streamyx atau Unifii. YBR tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang masalah yang timbul sewaktu kuiz saringan ini dijalankan di luar pejabat YBR kerana kuiz ini hanya boleh dijawab SEKALI SAHAJA dan TIADA PELUANG KEDUA DIBERIKAN BAGI MENJAWAB KUIZ INI.
Sila hubungi pegawai kami, Cik Nurulliyana Binti Mat Salleh di talian 03-40272400 untuk 
maklumat lanjut


1 comment:

WNFA said...

Salam nak tanya,bila ehh awak dapat panggilan untuk jawab quiz tu?and bila tarikh keputusan ybr tu keluar?